This is alternative content.

Kurzy pre dospelých

Hatha joga


Náplň kurzu:
nájsť vlastnú cestu k zdraviu a vitalite
Dĺžka hodiny: 60min
Kurz je určený pre: všetkých bez ohľadu na vek a schopnosti

Kurz vychádza z hatha jogy, ktorá je ideálna pre začiatočníkov a tých, ktorí hľadajú typ cvičení zohľadňujúci ich telesné danosti a schopnosti. Zoznámite sa so základnými pozíciami - ásanami, napr: ásany v stoje, v sede, predklonové, záklonové, rotačné atď. Taktiež sa budeme venovať dychovým cvičeniam a relaxácií, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou jogy. Pomocou spomínaných techník si zlepšíte flexibilitu, odblokujete telo a rozprúdite životnú energiu.

Príďte aj vy vyskúšať blahodárne účinky jogových cvičení, ktoré vám pomôžu pri viacerých zdravotných ťažkostiach (bolesti chrbta, poruchy trávenia, artritída, poruchy spánku a mnohé iné.)

Čo je joga?
V preklade zo sanskrtu znamená slovo joga jednotu alebo zjednotenie. Joga je systém, v ktorom sa snažíme dosiahnuť zjednotenie a vyváženie mysle, tela a ducha. Na to nám slúžia asány (telesné cvičenia, pozície), pranajáma (dychové cvičenia), meditácia a iné špeciálne očistné a koncentračné techniky.

Praktické tipy na cvičenie jogy:
- jogové cvičenia sa neodporúčajú na plný žalúdok, vyčkajte minimálne 2 hodiny po jedle
- cvičí sa naboso alebo v ponožkách, bež šperkov a náramkových hodiniek
- oblečenie má byť pohodlné, nemá obmedzovať v pohybe a pri dýchaní
- ak trpíte chronickým ochorením alebo ste po úraze, poraďte sa so svojím lekárom o vhodnosti cvičenia jogy vzhľadom na váš zdravotný stav
- počúvajte signály svojho tela a nesnažte sa za každú cenu tlačiť sa do pozícií. Ak zacítite akúkoľvek bolesť, prestaňte cvičiť

Na záver to najdôležitejšie: Snažte sa pri jogových cvičeniach mať otvorené srdce a myseľ, pomôže vám to na ceste k nájdeniu telesnej aj duševnej rovnováhy.